سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درمان آرتروز با کرسی

 

فصل سرما و شروع زانو دردها: دردهای شدیدی که بخصوص به هنگام نشستن و برخاستن در زانوها ایجاد میشود، بسیار ناخوشایند میباشد. یکی از راه کارهای درمانی که برای آن ارائه میشود، کمپرس آب گرم است. این به دلیل خاصیت درمانی گرما است. گرمای کرسی دارای یک مزیتی است که آن را منحصر بفرد میکند. مزیتی که مسبب، توصیه کردن این وسیلهی گرمایشی به دیگران میشود. گرمای کرسی هوا را مرطوب و گرم نگه میدارد، به عبارت دیگر، رطوبت هوا را نمیگیرد و باعث خشکی هوا نمیشود، در این هوا است که گردش جریان خون بهبود مییابد، بدن از حالت منقبض شدن خارج میشود و رگهای بدن باز میشوند و به دنبالش درمانی برای درد زانو میباشد. 

? خونرسانی به نوک انگشتان دست و پا

در اثر سرمای روزهای برفی، نوک انگشتان دست و پا بیشتر از بقیهی اعضای بدن در معرض یخزدگی قرار دارند، اکثر اوقات بسیار سرد میشوند. به این حالت انگشتان سندروم رینود میگویند و به علت آن که رگهای خونی بدن در هوای سرد برای حفظ گرمای اعضای حیاتی بدن منقبض میشوند، این حالت در انگشتها به وجود میآید، درد آن بسیار بد و ناخوشایند است. در هوای روزهای زمستانی، سرد میشوند و بیحس. خوابیدن زیر کرسی، همانطور که پیشتر به آن اشاره شد باعث گردش خون بهتر میشود و در ادامه رگها گشادتر شده و خون به نوک انگشتان دست و پا نیز میرسد و از به وجود آمدن این سندروم جلوگیری میکند.

? کرسی و تاثیرش بر روی پا

فوایدی که کرسی برای پا دارد بیشمار است. ما پا را به عنوان قلب دوم میشناسیم، وجود و کارایی آن آنقدر مهم و حیاتی است که نیاز به گفتن ندارد. باید به آنها رسیدگی کرد، جریان خون را در پاها به گردش درآورد. این توصیهها هزینهای برایمان ندارد، با این کار به سلامتی هر چه بیشتر بدن خود کمک خواهید کرد و قطعا طول عمر مفید زیادی را به شما به ارمغان خواهد آورد. مهم طول عمر طولانی نیست، مهم سرپا و سرحال بودن تا آخر عمر است که بتوان بهترین استفاده از آن را برد. ماساژ پا و گرما دادن به آنها با استفاده از کرسی، باعث به جریان افتادن خون لخته شده میشود و خستگی پا را به در میکند و کلا بر سلامتی و کارکرد بهتر بدن کمک میکند. 

 فواید بسیار این وسیلهی گرمایشی

? ترشح هورمونها به کمک گرمای کرسی

کرسی و لذت رفتن به زیر آن و خود را سپردن به گرمای آن، دورهمی های خانوادگی و بگو بخندهای قدیم به تنهایی کافی هستند برای ترشح هرچه بیشتر هورمونهای شادی. بعلاوه گرمای کرسی برای تسکین درد عادتهای ماهیانهی بانوان بسیار کارساز است. برای خانمهایی که عفونت شدید دارند، نیز رفتن به زیر این وسیلهی گرمایشی سودمند خواهد بود چرا که گرما باعث تنظیم هورمونهای بدن میشود. 

? رفع استرس و اضطراب

گرمای کرسی همچنین برای رفع استرس و اضطراب روزهای سرد زمستانی، بسیار مناسب و دلگرم کننده است. زیرا خونرسانی به مغز بهتر انجام میشود، ضربان قلب منظم میشود و تنش از بدن دور میشود و افسردگی را از ما دور میکند.

? درمان زخم و کبودیهای روی بدن افراد دیابتی

افرادی که دیابت نوع دو دارند، رفته رفته کبودیهایی رو تنشان نمایان میشود که دلیل به وجود آمدنشان، بخاطر گردش نامنظم خون است، ماساژ دادن بدن و خوابیدن زیر کرسی، تاثیرات زیادی در درمان این زخمها دارد. کرسی یک گزینهی خیلی خوب برای سلامتی این افراد میباشد. 

? تاثیر کرسی برای افراد با سابقه بیماری قلبی

در سرمای زمستان بدن خود را منقبض میکند، خون به خوبی جریان نمییابد و قلب برای آنکه خون بیشتری برای گرم نگه داشتن بدن پمپاژ کند، فشار خون را افزایش میدهد. در این صورت احتمال حملههای قلبی زیادتر میشود. کرسی جریان خون و فشار خون را تنظیم میکند، چون که با گرم شدن بدن، خون به خوبی گردش میکند، رگهای خونی بازتر شده و قلب به خوبی کار میکند.

? تقویت حافظه

قبلتر ها در این مقاله به اهمیت استفاده از گرمای کرسی برای خونرسانی بهتر به بدن اشاره کردهایم. اگر گردش خون در بدن بهتر شود، خون بیشتری به مغز میرسد و در ادامه سلولهای مغزی بهتر کار کرده و عملکرد مغز بیشتر شده و به تقویت حافظه کمک میکند.

 گرمای کرسی

? رابطهاش با سکتهی مغزی

عوامل به وجود آمدن سکتهی مغزی: خوردن غذاهای بیش از حد چرب و داشتن چربی خون بالا، سرد شدن بدن و ایجاد لختههای خونی در برخی اعضای بدن مانند پا و راه یافتن این لختهها، همراه جریان خون به مغز و مسدود شدن یکی از رگهای مغزی و بروز سکتهی مغزی، راهکارهایی که برای پیشگیری از آن ارائه میدهند. اولی، داشتن رژیم غذایی مناسب و کم چرب است و دومین توصیه که محققان و پزشکان دارند، خوردن چند لیوان آب قبل از خواب است تا که نصف شب برای تخلیه مثانه از خواب بیدار شویم که خون راکد نماند، لخته نشود و به جریان بیفتد. و سومین توصیه استفاده از کرسی برا گرم نگهداشتن تن و بدن است چرا که گردش و پمپاژ بهتر خون را به دنبال دارد و از لخته شدن آن جلوگیری میشود.

? فواید مربوط به نشستن روی زمین دور کرسی

برای استفاده از کرسی میدانیم که باید روی زمین نشست، نشستن روی زمین، باعث میشود بدن انعطاف خوبی داشته باشد، البته اگر طبق اصول استاندارد بنشینیم. یعنی شانهها کمی متمایل به عقب باشد تا که ستون فقرات کشیده شود و گوز نکرده باشیم. این باعث تقویت وضعیت فیزیکی بدن میشود.

? غذا خوردن روی میز کرسی و فواید جالبش1

کمک برای هضم بهتر غذا: وقتی که پشت میز کرسی روی زمین نشستهایم، خون در قسمت شکم بدن متمرکز میشود و باعث میشود ترشحات معده و روده زیاد شده و به هضم بهتر غذا کمک کند. 

? غذا خوردن روی میز کرسی و فواید جالبش2

احساس سیری زود هنگام: غذا خوردن روی میز کرسی به صورت نشسته روی زمین است که با جمع شدگی بدن و نزدیکی پاها به شکم همراه است که در این حالت احساس سیری زودهنگام به  ما دست میدهد و باعث  کم شدن اضافه وزن ما میشود. با غذا خوردن روی میز کرسی علاوه بر این که کالری لازم روزانهمان را دریافت میکنیم نیز، بدون هیچ زحمتی به کوچکتر شدن ظرفیت معدهیمان و کمتر شدن وزن بدنمان کمک میکنیم و به این ترتیب به وضعیت جسمانی ایدهآلمان میرسیم، این خاصیت کرسی برای کسانی که از  چاقی رنج میبرند بسیار قابل توجه است.

غذا خوردن روی میز کرسی

? غذا خوردن روی میز کرسی و فواید جالبش4

فعال باقی ماندن ماهیچهها: زمانی که ما برای نشستن پشت کرسی هی بلند شده و مینشینیم، عضلات پا، ساق پا و ران کشیده و صاف میشوند و این کار مانند نرمش برای آنان میباشد. در حالی که اگر روی صندلی بنشینیم، بدن ما ساکن میماند و آن کش و قوسها اتفاق نمیافتد. هرچند این توصیهها برای افراد سالم است، نه کسانی که به خاطر بیماریشان مانند پوکی استخوان و غیره، دکترشان به آنها نشستن روی صندلی یا چهار پایه تجویز میکنند.

? غذا خوردن روی میز کرسی و فواید جالبش5

پیشگیری از ابتلا شدن به واریس: غذا خوردن روی میز غذاخوری و نشستن روی صندلی، باعث میشود ساق پاها پایینتر از رانها قرار گیرد و در این صورت جاذبه زمین خون را به طرف پاها میکشد و خون در آنجا باقی میماند زیرا که پاها حرکت و تحرکی ندارند که خون به جریان بیفتد. در این صورت لختههای خون به شکل رگههای نازک قرمز رنگ روی ماهیچهی ساق پا نمایان میشوند. اما نشستن روی زمین و غذا خوردن روی میز کرسی از ابتلا به این بیماری جلوگیری میکند.

?  متحرک و سیال ماندن مفاصل

نشست و برخاست، و خم و راست شدن زود به زود باعث روان شدن مفاصل میشود. نرمی مفاصل باعث ایجاد حس راحتی به هنگام انتقال از حالت ایستاده به نشسته و برعکس میشود.

 

متحرک ماندن مفاصل

 

 

? درمان سردرد با گرمای کرسی

گرمای نمدار و مرطوبی که از طریق کرسی ایجاد میشود، باعث میشود خون سریع به گردش بیفتد و موجب شروع فرآیند درمانی سردرد میشود و به مرور آرامش به درون شما بازمیگردد و سردرد شما بهتر میشود.

? سم زدایی بدن با حرارت کرسی

با حرارت، خونرسانی بیشتر و بیشتر میشود و سلولهای بدن با گردش خون بهتر تعدیل شده و مواد زائد از آنها خارج میشود. بدین ترتیب بدن سم زدایی میشود. میبینیم که کرسی در بهبود فرآیند واکنشهای داخل بدن نیز کمک میکند.

 

چه کسی فکر میکرد که یک میز کرسی با آن لوازم جانبی سادهای که دارد این همه برای سلامتی مفید باشد. این وسیله علاوه بر زیباییاش، نشان از سنت و فرهنگ ما میباشد. همچنین قیمت آن مناسب است و هر کسی که میخواهد میتواند یکی از آنها را در خانه داشته باشد. خرید کرسی با این همه فوایدی که دارد به صرفه بوده و به علاوه این وسیلهی گرمایشی کم خرج است و برای صرفه جویی در مصرف سوختهای فسیلی، گزینهی بسیار مناسبی است.